Dag 2 en 3 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sjors Joyce - WaarBenJij.nu Dag 2 en 3 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sjors Joyce - WaarBenJij.nu

Dag 2 en 3 Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Sjors

01 Januari 1970 | Thailand, Bangkok

Gisteren zijn we naar wat po en wat arun geweest. Dit waren twee andere hele bekende tempels in Bangkok. In wat po was een mega grote liggende buddha die heel indrukwekkend om te zien was. Wat arun bestond vooral uit hoge tempels met belachelijk steile trappen. Het waren wel allebei weer hele mooie hoogtepunten van Bangkok. Hierna hebben we een boottocht gemaakt zodat we ook de andere kant van Bangkok konden zien. Zo zagen we dat het op heel veel plekken toch nog heel arm is. Daarna liepen we naar de amulet markt waar allerlei soorten amuletten verkocht worden. De Thai zaten alles met een vergrootglas te inspecteren en waren druk aan het onderhandelen over de prijs. Op deze markt was er gewoon 0 aandacht voor ons als toerist. Hier kregen we het idee dat we een deel van het echte Bangkok hebben gezien.

's Avonds zijn we bij een heel erg lekker restaurant wezen eten waar alleen maar locals en geen toeristen waren. Sjors heeft daar de lekkerste garnalen ooit op en Joyce zat bijna te huilen aan tafel van de pittigheid. Het was in ieder geval weer super lekker. Na het eten zijn we wat gaan drinken op de beruchte toeristenstraat khao san road. Daarna nog op stap en natuurlijk tot ongeveer het einde gebleven. Kunnen we ook weer zeggen dat we in Bangkok op stap zijn geweest.

Vandaag hebben we bijna de hele dag door Bangkok gefietst. Dit was echt het leukste wat we tot nu toe hebben gedaan. Alle achteraf straatjes, superdruk chinatown, heel groen Bangkok en praktisch door huizen heen. Zo zagen we nog eens andere dingen dan alleen de grote stad. Dit was echt geweldig om mee te maken. Op de boottocht die ons vervoerde met fietsen en al hebben we nog vijf varanen gezien. De eerste wilde dieren zijn dus al gespot.

Morgen gaan we heeeel vroeg naar river kwai waar we zonder stroom op een vlotje slapen. Komt helemaal goed hier!

• 16 Juli 2014 - 15:14

Marith:

Wat leuk om dit te lezen!
    Vind heeeel spannend dat jullie naar die river kwai gaan.

Maak maar veel foto's en geniet samen.
    1 klein ding; jullie verslagen staan op datum 1-1-1970???

xxxxx
    Marith

• 16 Juli 2014 - 21:40

Noud:

Zo te lezen is het een hele ervaring daar, schrijven enthousiast en is leuk om te lezen.
    Ben benieuwd naar jullie foto's.
    En heeeel lekker eten is ook heeeel belangrijk