Eerste dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sjors Joyce - WaarBenJij.nu Eerste dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sjors Joyce - WaarBenJij.nu

Eerste dag Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Sjors

01 Januari 1970 | Thailand, Bangkok

Na vele maanden wachten was het gisteren dan eindelijk zo ver, we stapten op het vliegtuig naar Thailand! Via Parijs kwamen we na een vlucht van elf uur aan in Bangkok. De vliegreis viel mee, maar zolang zitten met weinig slaap is af en toe wel even matig.

In Bangkok was het ondanks de regenachtige voorspellingen zonnig en heeeeel warm. Op het vliegveld werden we opgepikt door een lokale reisagent en naar ons hotel gebracht. In de auto keken we meteen onze ogen al helemaal uit. Bangkok is echt een enorme stad met veel westerse invloeden, maar nog vol van beelden en gebouwen uit het geloof.

Het eerste wat we besloten te gaan doen was het koninklijk paleis bewonderen. Vanaf het hotel met de tuk tuk racend tussen het verkeer door naar het meest toeristische plekje van Bangkok. De tempels en gebouwen waren erg mooi, maar wat een enorme mensen massa. Alle gebouwen waren van goud, glinsterden of allebei. Op de terugweg kwamen we wel al meteen in aanraking met net iets te vriendelijke Thai die je van alles proberen aan te smeren. Gelukkig overheersen de oprecht vriendelijke Thai dus dan valt het wel mee.

Nadat we even nog waren bijgekomen van de vlucht zijn we naar het grootste winkelcentrum gegaan van Bangkok. Heel leuk om zoveel kleine winkels met de gekste dingen bij elkaar te zien. Daar hebben we meteen ook ons avond eten op in een hele grote food court. En de belangrijkste conclusie van vandaag was dan ook dat je hier gruwelijk lekker kan eten. Nu gauw slapen zodat we morgen helemaal fit zijn en vol gas kunnen gaan.

Jos en Sos

• 14 Juli 2014 - 18:30

Jeanette:

Hoi Sjors en Joyce,

Leuk om zo te lezen hoe jullie het maken. Een hele ervaring. Geniet nog maar lekker.
    Heel veel plezier.

Groetjes,
    Jeanette

• 15 Juli 2014 - 11:46

Mieke:

Hoi Joyce en Sjors,

Harstikke leuk dit vind ik veel leuker dan jullie reisverslag kost me toch te veel moeite alles in het Engels,
    haha heel veel plezier.

Groetjes,