River Kwai - Reisverslag uit Ban Nong Bua (1), Thailand van Sjors Joyce - WaarBenJij.nu River Kwai - Reisverslag uit Ban Nong Bua (1), Thailand van Sjors Joyce - WaarBenJij.nu

River Kwai

Blijf op de hoogte en volg Sjors

01 Januari 1970 | Thailand, Ban Nong Bua (1)

Woensdagochtend zijn we met een busje vanuit Bangkok naar een railmarket geweest. Alle mensen waarmee we gefietst hadden waren ook weer mee. Twee jonge stelletjes en twee gezinnen. De markt daar was echt bizar. Er waren allerlei kraampjes direct naast en op de treinrails. Zo'n 4x per dag kwam er een trein langs en moesten alle stalletjes en kraampjes aan de kant en ingeklapt worden. Op de markt werden allerlei verse producten verkocht. Van heerlijk vers fruit tot rondspartelende levende vissen. Ze verkochten er ook dode haaien, kikkers, kakkerlakken, hele kippen met kop enalles en onbekende vieze dingen. Op het moment dat er trein aankwam moesten we allemaal een meter achteruit zodat de trein er precies langs kon.

Toen de trein voorbij was gingen we zelf verder met de bus naar een ander treinstation om zelf een stukje met de trein te reizen. Deze trein reed door de jungle over the dead railway, een brug die tijdens de tweede wereldoorlog is gebouwd. Dit was een super mooi stuk waar we heel ver over de rivier en de jungle konden uitkijken.

Daarna gjngen we met een boot naar ons floatel, het drijvende hotel op het water. Onderweg was het echt super mooi en kwamen we nog een soort koeien tegen die een beetje aan het zwemmen waren. Aangekomen bij ons floatel mochten we zwemmen. Echt zwemmen was het niet want door de stroming gingen we harder vooruit dan we zelf konden zwemmen. We mochten met zwemvesten aan in de rivier springen, waar we door de stroming mee dreven naar het einde van ons floatel, waar we ons vast moesten grijpen en weer aan land konden klimmen. Nadat we dit als kleine kinderen 20 keer hadden gedaan hebben we heerlijk gegeten. Vervolgens hebben we de beste dansvoorstelling ooit gezien (ahum) en hebben we gezellig een potje zitten kaarten met de andere Nederlandse stelletjes. Dit was heel gezellig. Het was overal hartstikke donker en er was alleen verlichting van olielampen. Ook in ons hutje was geen stroom of warm water. Toch was het heel mooi en hebben we relatief lekker geslapen.

In de ochtend gingen we met dezelfde groep weer verder naar een watervallenpark. Hier waren 7 super mooie watervallen waarvan we er 5 van de 7 hebben gezien. We hebben hier ook gezwommen. Het was onwijs helder water en heel mooi om daar te zwemmen. Helaas waren er wel veel vissen die even aan onze voeten kwamen sabbelen..

Na de watervallen zijn we nog naar een oorlogsmuseum geweest en naar nog een treinbrug die ook in de oorlog gebouwd was. Dit was de bekende bridge over the river kwai. Op deze brug waren zelfs nog sporen van een aanval van de twee wereldoorlog te zien. Heel indrukwekkend dus allemaal. We kwamen er daar ook achter dat er in de tijd van de oorlog ook erg veel Nederlanders in Thailand waren en ook veel waren omgekomen. Er was zelfs een kerkhof met een erg groot deel voor Nederlanders.

Na deze indrukwekkende historie gingen we naar ons hotel, een heel mooi verblijf waar we weer flink kunnen bijslapen.

• 17 Juli 2014 - 18:38

Jos, Petra En Iris:

Hallo Sjors en Joyce,

Het ziet er allemaal spectaculair uit.
    Leuke foto's en een heel leuk reis verslag.
    Jullie zouden zo samen een boek kunnen gaan schrijven.
    Heel veel plezier, kijk uit met de menu kaart als die onleesbaar is.
    Want je weet nooit wat je daar op je bord krijgt ;)

Groetjes van uit Berghem!

• 17 Juli 2014 - 20:18

Mieke:

Hoi Joyce en Sjors,

Jullie weten de reizen wel uit te zoeken,het lijkt allemaal weer geweldig mooi.
    Net als vorig jaar in Marroko daar konden jullie ook zo mooi over vertellen,gezellig dat jullie contact met
    andere Nederlanders hebben.nog heeeeeel veel plezier.

Veel liefs Pap en Mam

• 17 Juli 2014 - 22:11

Marith:

Wat een mooi verslag weer!
    Klinkt echter super gaaf en wat stoer dat jullie dat allemaal durven.
    Was het niet heel eng zo slapen zonder iets?

Ik ga morgen ff reisplan uitprinten kan ik het beetje volgen.
    Dikke van Jezus
    en ook van Kaj natuurlijk.
    xxx

• 18 Juli 2014 - 21:17

Alie Den Brok:

hallo Joyce en sjors het ziet er allemaal heel goed uit ik hoop dat jullie er van genieten en let goed op jullie zelf en nog heel veel plezier en geniet er samen van vele groetjes ome rien en tante alie