Chiang mai - Reisverslag uit Ban Nong Bua (1), Thailand van Sjors Joyce - WaarBenJij.nu Chiang mai - Reisverslag uit Ban Nong Bua (1), Thailand van Sjors Joyce - WaarBenJij.nu

Chiang mai

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Sjors

27 Juli 2014 | Thailand, Ban Nong Bua (1)

Na Ayuthaya gingen we met de nachttrein naar Chiang mai, de grootste stad van Thailand. Deze reis viel ons reuze mee. We hebben lekker op een bedje in een heen en weer wiegende trein geslapen.

In Chang mai zelf was niet gruwelijk veel te beleven maar hebben we ons wel nog prima vermaakt. De eerste dag hebben we door ex-gedetineerde vrouwen laten masseren voor 4 euro per persoon. Dit was wel de beste massage die we hebben gehad. 's Avonds hebben we voor het eerst gezondigd door bij een heerlijke Italiaan te eten.

De tweede dag in Chiang mai hebben we voor de verandering maar weer eens een tempel bezocht. Dit was op een berg net buiten de stad waar je een mooi uitzicht had over de stad. In de middag hadden we een kookworkshop. Dit was echt super leuk. We gingen eerst naar de markt waar we uitleg kregen over de Thaise ingrediënten. Daarna mochten we 4 gerechten koken die echt heel simpel maar heerlijk waren. We kookten samen met een groepje met allemaal jongeren, wat het extra leuk maakte.

Op dag 3 moesten we weer eens vroeg uit de veren. Naar deze dag hadden we het meest uitgekeken van de vakantie en heeft geen moment teleurgesteld. We mochten eindelijk de hele dag met olifanten spelen. We mochten ze eerst voeren om een beetje te wennen. Daarna gingen we commando's leren om op de nek van de olifant te rijden. We zaten dus gewoon zonder zadel of zo op de olifant. We leerden ze te besturen en hoe we op en af konden klimmen. Daarna mochten we met zn tweeën rondjes rijden op een olifant. We hadden een eigen trainer voor onze olifant en merkten dat hij echt goed voor de olifant zorgde. Het was dan ook een opvangcentrum voor olifanten die elders slecht behandeld waren. Daarna mochten we met de olifanten in bad in de rivier. Ondanks dat we tussen de drollen stonden was dit geweldig. Je zag ook dat onze olifant hiervan genoot. Daarna was het helaas weer tijd om te gaan en kwam er een einde aan de leukste dagen van de reis.

Op de laatste dag in Chiang mai werden we nog een keer gemasseerd maar deze was minder prettig. Na de massage hadden we meer pijn dan ervoor. Verder hebben we die dag vooral lekker gezwommen en bij een super leuk tentje met live muziek gegeten. Daarna mochten we ons weer klaarmaken voor de nachttrein naar Bangkok.

In Bangkok zijn we nog naar een grote weekendmarkt geweest op aanraden van iemand uit onze kookklas. Op deze markt werden letterlijk honderden puppy's, vogels, eekhoorns en vissen verkocht. Ze hadden ook de gekste dingen als kameleons, grote schildpadden, slangen, insecten en tropische vogels. Daarnaast was het ook een halve maar hele mooie meubelboulevard en een gewone markt. Een mooie plek om uren verdwaald rond te lopen.

Morgen vliegen we alweer naar huis vanaf Bangkok. We kunnen terug kijken op een hele mooie vakantie en we zijn weer een ervaring rijker.